Suzuki e-Vitara
SUZUKIS NYE ELBIL STARTER PÅ 229.990 KR.
Når Suzuki e VITARA senere på året introduceres i Danmark, bliver det med en attraktiv startpris på kun 229.990 kr. for Club modellen, 246.990 kr. for Active modellen og du får topmodellen Adventure for 266.990 kr. AllGrip-e (4WD) fås til Active og Adventure for en merpris på kun 13.000 kr.
Nyhed! 6 års samlet garanti
Suzuki e VITARA kommer med en samlet teknisk garanti på hele 6 år/150.000 km (hvad der kommer først). De første 3 år/100.000 km dækkes af fabrikkens garanti, mens de næste op til 3 år eller op til 150.000 km dækkes af Suzuki i Danmark. Der er desuden 8 års/160.000 km (hvad der måtte komme først) garanti på højvoltsbatteriet.
En ny elektrisk SUV fra Suzuki skabt til en ny elektrisk fremtid. Suzuki e VITARA koster fra kun 229.990 kr. og rummer alle de kvaliteter, du kender fra Vitara – og meget mere. Vælg mellem tre udstyrsversioner, to batteristørrelser og træk på to eller fire hjul.
Suzuki e VITARA kommer til Danmark sidst på året. Priser er ekskl. evt metallak og to-farvet lakering. Bilen er vist med ekstraudstyr. e VITARA kommer med en samlet garanti på hele 6 år/150.000 km. Når fabrikkens 3-årige garanti udløber, yder Suzuki i Danmark en forlænget garanti ved materiale- og produktions fejl på yderligere 3 år.
Ny platform
eVitara er udviklet på en ny platform (Heartect-e), som er specielt målrettet de krav, der stilles til en elbil som fx sikkerhedszone og plads til højvoltsbatteriet. Med en længde på 4,3 meter er den 9 cm længere end Vitara modellen med benzinmotor, mens akselafstanden med sine 2,7 meter er hele 20 cm længere.
Det betyder, at der er rigtig god plads på for- og bagsæderne. Og som en af de meget få elbiler i klassen, vil den nye eVitara også kunne fås med træk på alle 4 hjul.
Markant og moderne SUV-design
Den nye Suzuki viser sig frem med både stor selvtillid og mange vellykkede designdetaljer, som også gav rosende bedømmelser ved verdenspremieren i Milano. eVitara designet kombinerer det moderne elbils-design med det mere robuste og markante design, man typisk kender fra SUV-bilerne.
Når man åbner en af dørene, bliver man mødt af en rummelig kabine med store og komfortable sæder og et instrumentbord med 10,25” digital instrumentering, hvor man kan vælge mellem forskellige opsætninger. Den digitale instrumentering glider direkte over i det nye infotainmentsystem med 10” skærm. Rattet er med to brede eger og ”afskåret” top og bund for bedre udsyn og ind/udstigning. I den nærmest flydende midterkonsol betjenes gearvælgeren, den elektriske parkeringsbremse, airconditionanlægget og forskellige kørselsindstillinger.
Scenen er sat for en eksklusiv oplevelse i kabinen
Når man åbner en af dørene, bliver man mødt af en rummelig kabine med store og komfortable sæder og et instrumentbord med 10,25” digital instrumentering, hvor man kan vælge mellem forskellige opsætninger. Den digitale instrumentering glider direkte over i det nye infotainmentsystem med 10” skærm. Rattet er med to brede eger og ”afskåret” top og bund for bedre udsyn og ind/udstigning. I den nærmest flydende midterkonsol betjenes gearvælgeren, den elektriske parkeringsbremse, airconditionanlægget og forskellige kørselsindstillinger.
Elektrificerede hestekræfter
Den nye eVitara drives frem af en elmotor, som sammen med reduktionsgearet og inverteren (der omdanner batteriets jævnstrøm til vekselstrøm) er samlet i én kompakt og vægtbesparende enhed kaldet eAxle. I modellerne med 2-hjulstræk yder motoren enten 144 eller 174 hk, mens modellen med 4WD er udstyret med en ekstra elmotor ved baghjulene og har en samlet motorydelse på 184 hk.
To batteristørrelser
Ved udviklingen af den nye eVitara har Suzuki lagt særlig vægt på, at der skal være en fornuftig balance mellem bilens samlede vægt, batteristørrelsen, en tilstrækkelig rækkevidde og en pris, der er til at betale for den typiske bilkøber i kompaktklassen. eVitara fås derfor med et batteri på 49 kWh eller 61 kWh af LFP-typen, som anses for at være en af de mest driftssikre og holdbare batterityper, ligesom det ikke indeholder grundstoffet kobolt.