Ë-C3 er på vej! Mere end 50.000 danskere kører i dag rundt i en C3, som er skabt til både familien, fritiden og kørsel i byen.

Nu gentager Citroën succesen med ë-C3; den nye, 100% elektriske version af bestselleren. Prisen er uden konkurrence – og vil revolutionere elbilsmarkedet!

Citroën C3 har i flere år kørt sig ind på toppen af salgslisten i Danmark og nu er Citroëns bestseller klar til at elektrificere de mange danske kunder. Målsætningen er klar: Elektrisk mobilitet skal være tilgængelig for alle, og derfor lanceres ë-C3 med en frapris på 179.990 kr.

”Franskmændene er kendt for deres revolution – i Danmark er vi knap så revolutionære, men jeg vil alligevel lade mig inspirere af Citroëns rødder og kalde ë-C3 for en lille elektrisk revolution”, fortæller direktør for Citroën i Danmark, Adam Wenzel Holm. ” Vi lancerer ganske enkelt en elbil, som matcher mange danskeres økonomi og så beviser ë-C3, at elbiler ikke behøver at have et kæmpe batteri for at opfylde kundernes hverdagsbehov, uden at de skal gå på kompromis med komfort og plads.”

EN ELBIL FOR ALLE

Den nye ë-C3 skal være en elbil for alle, og derfor tilbyder Citroën tre forskellige udstyrsniveauer, der matcher de mange forskellige kunders forskellige behov.

Den kan fås med en bred vifte af udstyr og smarte løsninger. Med C-Zen Lounge, der bl.a. består af et Head-up Display og et kompakt rat, genopfinder Citroën det traditionelle instrumentbræt. Det giver nem adgang til alle vigtige informationer, uden at føreren skal fjerne sine øjne fra vejen.

Den nye ë-C3 vil være tilgængelig på det danske marked i versionerne: You!, Impress og VTR Sport.

You! – 179.990 kr

’You’-versionen omfatter bl.a. 16” fælge, digital instrumentering, progressiv hydraulisk affjedring, Active Safety Brake (nødbremsesystem), vejstribelarm, vejbaneassistent, nyt Citroën Head Up-display, parkeringssensor bag, fartpilot med hastighedsbegrænser, højde- og dybdejusterbart rat, manuel aircondition, opmærksomhedsalarm, skiltegenkendelse, el-justerbare sidespejle og 6 airbags.

Impress – 192.990 kr.

Med Impress-versionen får man herudover: 17” alufælge, bakkamera, aut. klimaanlæg, 10” touchskærm med trådløs Apple CarPlay, trådløs opladning, elektrisk foldbare sidespejle med varme, ECO-LED forlygter, sorte tagrails, nedblændeligt bakspejl, regnsensor, multifunktionsrat i læder, mørktonede ruder bag, nedfældeligt splitbagsæde 1/3 – 2/3, Citroën Advanced Comfort®-sæder, tagfarve og grå Metropolitan indtræk i stof/kunstlæder.

VTR Sport – 199.990 kr.

Topversionen har følgende udstyr ud over Impress-niveauet: Varme i forsæder, varme i rat, opvarmet forrude, akustisk lamineret forrude, tågeforlygter, aut. fjern-/nærlys, 3D navigation, Connect Box BTA – nød- og assistanceopkald

Den nye ë-C3 er den første Citroën model med det nye logo på både front og bagende. Designet og især lyssignaturen er inspireret af konceptbilen Oli. Den fås i fem farver: Polar White, Montecarlo Blue, Elixir Red, Mercury Grey og Perla Nera Black.

CITROËN ER LIG MED KOMFORT

Alle versioner af ë-C3 er som standard udstyret med Citroën Advanced Comfort® system, der med den velkendte progressive hydrauliske affjedring absorberer ujævnheder i vejen og skaber en fornemmelse af at flyve hen over vejen.

Komfort handler også om rummelighed, og derfor er ë-C3 på alle leder og kanter gjort mere rummelig end sin forgænger. Den har en højde på 1.57 m, hvilket giver 30 mm ekstra loftshøjde for passagerne fortil. Albuepladsen til passagerne på bagsæderne er øget med 19 mm, mens pladsen til knæet er mere end 20 mm større end gennemsnittet i samme klasse. Bagagerummet kan rumme 310 liter og der er diverse opbevaringsmuligheder i både dørpaneler, midterkonsol mm.

Med en frihøjde på 163 mm (mod forgængerens 135 mm) er passagerne sikret en lettere ind- og udstigning samtidig med, at man oplever en mere sikker kørsel over fartbump, huller mm.

EN NEM ELEKTRISK HVERDAG

ë-C3 er baseret på den omkostningseffektive BEV-platform og er som den første model i Stellantis gruppen udstyret med en 44 kWh LFP (Lithium Ferro Phosphate) batteripakke. Den har en rækkevidde på op til 320 km (WLTP endnu ikke godkendt) og kan DC hurtiglade med 100 kW fra 20 – 80 % på 26 min. Standard AC-opladning tager 2,5 timer med 11 kW.

Motoren yder 113 hk og med en topfart på ca. 135 hk har ë-C3 rigelig kraft og performance til hverdagens kørsel i byen og forstæderne. Det vil være muligt at planlægge rejser, overvåge opladningsstatus og batteriniveau i navigationssystemet takket være en ny e-ROUTES app. Denne app er specielt udviklet til Citroëns elektriske biler som en del af Connect Plus services. Ved at bruge MyCitroën app´en, kan man desuden styre opladningstidspunkter, forvarme eller forkøle bilen og meget mere.

 

ë-C3 bliver produceret i Slovakiet på Stellantis fabrikken Trnava og forventes introduceret på danske marked i Q3 2024.

Følg med i hvad pressen skriver om den nye ë-C3

FDM: Billig Citroën varsler elbil angreb på kineserne

Billedegalleri af ny ë-C3